Zaznacz stronę

Jak rozprowadzać ulotki reklamowe

ULA AUGUSTYNIAK

Prosto z otchłani internetów: kobieta dynamit, copywariatka, firmowe grammar kommando

Nie wystarczy zamówić druk ulotek. Sztuką jest je mądrze rozkolportować: w taki sposób, aby trafiły do odbiorców, którzy rzeczywiście są zainteresowani ofertą z danej ulotki. Jest wiele sposobów na dystrybucję ulotek. Najważniejsze, by wybrać ten właściwy dla reklamowanej działalności.

“Forma, kształt, projekt – każdy szczegół ma znaczenie ”

Na ulicy

Czyli tradycyjnie: rozdawanie ulotek w ruchliwym punkcie miasta każdemu przechodniowi. Ten sposób sprawdzi się, jeżeli ulotki reklamują usługę skierowaną do szerokiego grona odbiorców, np. szkołę językową czy pożyczki gotówkowe. Taka dystrybucja ulotek ma też jednak swoje wady ‒ ulotki w większości wylądują w najbliższym koszu, a tylko niewielki ich odsetek trafi do zainteresowanych osób.

Zważywszy na to, że druk ulotek odbywa się bardzo tanio, metoda wciąż jest opłacalna dla wielu firm. Można jednak sprawić, by była nieco bardziej efektywna i wybrać miejsce, w którym osób potencjalnie zainteresowanych powinno być więcej. Nie bez przyczyny najwięcej ulotek reklamujących usługi prawnicze jest kolportowanych w pobliżu sądów, a ulotki z propozycją kursów doszkalających rozdaje się wokół szkół czy urzędów pracy.

Przed lokalem

Sprytny sposób na podniesienie efektywności ulotek, chętnie wykorzystywany przez restauracje, bardzo dobry również dla sklepów odzieżowych czy salonów kosmetycznych. Po pierwsze, wśród przechodniów zawsze jest sporo osób, które mieszkają lub pracują w okolicy. Po drugie, wręczenie ulotki przed lokalem traci charakter namolnego nagabywania, a staje się swego rodzaju gestem zaproszenia, bezpośredniego przedstawienia się. Po trzecie, jest szansa, że osoba obdarowana ulotką od razu wejdzie do lokalu, szczególnie, gdy do ulotki dołączony będzie kupon rabatowy czy informacja o obniżkach.

Do skrzynek pocztowych

Ulotki umieszczane w skrzynce pocztowej lub na wycieraczce pozwalają zawęzić target do mieszkańców danej okolicy. Dlatego skorzystają na nich szczególnie drobne punkty usługowe, sklepy spożywcze czy gastronomia z dostawą do domu. Sporym zainteresowaniem będą się cieszyć również ulotki zawierające oferty usług dla domu: remontowych, stolarskich czy hydraulicznych. Zaletą takiego kolportażu ulotek są również okoliczności ‒ odbiorca będzie bardziej skłonny zapoznać się z ulotką spokojnie w domu, niż na ulicy, w biegu.

Na targach branżowych

Zezwolenie na rozdawanie ulotek podczas targów zazwyczaj kosztuje, i to niemało. Daje jednak gwarancję dotarcia do bardzo wielu zainteresowanych osób. Dla niektórych specyficznych branż jest również jedynym skutecznym sposobem na kolportaż ulotek. Z drugiej strony podczas targów odwiedzający otrzymują mnóstwo materiałów reklamowych, więc trzeba się postarać, by zostać dostrzeżonym. Ulotki mogą być np. rozdawane przez kogoś w oryginalnym przebraniu, sam projekt również powinien przyciągać wzrok. Można też np. zorganizować konkurs i w ten sposób zapewnić sobie uwagę odwiedzających.

Ulotki można również podrzucić do zaprzyjaźnionego sklepu czy kawiarni, a jeśli dotyczą tematyki zdrowotnej ‒ porozumieć się z okolicznymi aptekami lub przychodniami. Istotą mądrego kolportażu ulotek jest po prostu zadbadnie, by były dokładnie tam, gdzie potencjalni klienci.