Ulotki reklamowe Łódź

 

Często nas irytują, drażni nas ich wszędobylstwo. Łódź ulotkami zasypana. Pełne skrzynki pocztowe, wycieraczki w samochodach. Jednak jak się okazuje, to najlepsza a zarazem najtańsza forma dotarcia wprost do rąk adresatów, a tym samym być może, choć w jakimś odsetku do docelowego klienta. To rodzaj reklamy bezpośredniej. Korzystają z niej niemalże wszyscy przedsiębiorcy, tak ci najwięksi jak i te całkiem niewielki firmy.

To swoisty rodzaj zaproszenia do zainteresowania się proponowanymi usługami czy produktami. I w momencie, gdy trafia do właściwych rąk, okazuje się, że to strzał w dziesiątkę. Jednak nie jest sztuką rozpowszechnić w Łodzi ulotki. Sztuką będzie, jeśli zostaną one na dłużej i zwabią grono potencjalnych klientów. W Łodzi ulotki kolportowane są w hipermarketach, na targach branżowych, na ulicach, w najbardziej ruchliwych miejscach. Co należy zrobić, aby jak najmniej z nich trafiło do kosza, aby klient chciał je zatrzymać i wykorzystać, kiedy będzie potrzebował?

Jak na całym świecie tak i w Łodzi ulotka musi czymś zachęcić. Dobrym sposobem prowokującym pewne zachowania klientów, jest przedstawienie ciekawej oferty, zaproponowanie specjalnych rabatów dla posiadaczy takiej ulotki. Można też do niej dołączyć kupon rabatowy na wybrane usługi. Ludzie są tak skonstruowani, że trudno jest im się oprzeć okazji, nawet jak nie potrzebują danego produktu. Nie bez znaczenia też jest format- A5, A6, książeczka, harmonijka i wiele innych; użyty papier – jego gramatura, wytrzymałość, matowy czy błyszczący; no i oczywiście szata graficzna – ona musi przykuwać uwagę potencjalnego zainteresowanego.

Jeśli promuje salon SPA – musi z niej powiewać świeżością, relaksem połączonym z odrobiną luksusu. Jeśli przedstawia kursy językowe czy zawodowe – muszą na niej znaleźć się twarze ludzi z perspektywami, zadowolonych – ludzi sukcesu. Najważniejszy jej element powinien być odpowiednio wyeksponowany, czy to za pomocą odrębnej barwy, czy wielkości czcionki. Ważne żeby wpadał w oko. Zbyt wiele informacji na niewielkim skrawku papieru, nie jest dobrym pomysłem – ulotka musi być przejrzysta i czytelna. Musi ona informować, promować i reklamować produkt. W Łodzi ulotka bez wyrazu, bez swoistego charakteru, zawierająca błędne informacje czy tzw. literówki, nie budzi zainteresowania i z pewnością w dużym procencie trafi do kosza.

Jeśli chcemy, aby nasze ulotki dotarły do jak najszerszego grona właściwych klientów, ważny jest również sposób rozpowszechniania. Nie trudno się domyślić, że kolportaż ulotek łódzkiego zakładu metalowego, rozdawane pod szkoła podstawową czy centrum handlowym, nie trafią do szerszego grona zainteresowanych, natomiast na targach budowlanych itp. z pewnością.

Jeżeli tak wiele ulotek w Łodzi trafia do śmietnika, to czy faktycznie taka forma reklamy jest trafiona? Okazuje się, że jak najbardziej. Wszystkie maszyny i urządzenia używane do ich produkcji spełniają bardzo wysokie standardy, dzięki czemu wydrukowanie setek czy nawet tysięcy ulotek jest niezwykle tanie.

Czy to działa? Warto spróbować i mieć własne zdanie. Tym bardziej, że koszt jest naprawdę niewielki.