Zaznacz stronę

Druk ulotek dla firm cały czas działa!

 

Ulotki są wszędzie. W skrzynkach pocztowych, za wycieraczkami aut, rozdawane na ulicy. Czy druk ulotek w ogóle jeszcze się opłaca?… Jak najbardziej. I właśnie dlatego tak wiele firm stawia właśnie na ulotki. Jednak aby inwestycja w ulotki przełożyła się na realne efekty sprzedażowe, muszą one spełniać kilka podstawowych warunków.

 

Ulotki to reklama bezpośrednia. Taka, która dociera prosto do odbiorcy. Którą nie tylko zobaczy, lecz także weźmie do ręki. To, czy ulotka przyciągnie uwagę, zależy od wielu czynników, spośród których można wyodrębnić trzy najważniejsze.

 

  1. Ulotka trafia w potrzeby odbiorcy.

Najprościej mówiąc: jeżeli ktoś szuka szkoły językowej, będzie chętnie poświęcał uwagę ofercie, jaką niosą ze sobą ulotki zawierające ofertę takich właśnie szkół. jeżeli interesuje go wymiana drzwi, ulotki poświęcone stolarce lub marketom budowlanym na pewno przyciągną jego wzrok. I tak dalej.

Można powiedzieć, że w takim razie tylko nieliczne ulotki dotrą do odpowiednich odbiorców. Jednak druk ulotek wychodzi tak tanio, że nawet jeśli tylko niewielka ich ilość trafi do odpowiednich odbiorców, nadal kolportaż ulotek będzie opłacalny. Jaki procent ulotek trafia w target? Wiele zależy od branży. Największą popularnością cieszą się ulotki prezentujące ofertę lokali gastronomicznych z dostawą do domu ‒ każdy potrzebuje czasem zamówić dobrą pizzę czy chińczyka. Uwagę przyciągają także ulotki, które reklamują usługi medyczne, kosmetyczne czy związane z utrzymaniem domu (remont, kablówka, dezynsekcja itd.).

Najtrudniej za pomocą ulotek promować specjalistyczne, kosztowne usługi ‒ w takim wypadku warto rozdawać ulotki np.na targach branżowych, gdzie przychodzą osoby zainteresowane daną tematyką.

 

  1. Ulotka zawiera atrakcyjną ofertę.

Załóżmy, że ulotka przyciągnęła uwagę odbiorcy, ponieważ potrzebuje on w danym momencie takiego akurat produktu czy usługi. Ulotki mają też jednak za zadanie tę uwagę utrzymać i skłonić potencjalnego klienta do podjęcia konkretnego działania: odwiedzenia strony internetowej firmy czy wykonania telefonu do przedstawiciela handlowego. Ulotki zawierające niekonkurencyjną ofertę nie mają szans. Jeżeli cena lub asortyment nie są dość atrakcyjne, Twoje ulotki i tak wylądują w koszu. Co robić? Zaproponować coś, czego nie mają inni. Wyjątkową promocję, unikalną usługę. Można także dołączyć do ulotki kupon rabatowy. To zawsze działa i przyciąga nawet osoby wstępnie niezainteresowane ofertą (na zasadzie „jest okazja ‒ grzech nie skorzystać”).

 

  1. Dobrze zaprojektowana ulotka

Warto zadbać, aby ulotki były równie atrakcyjne w formie, co w treści. Projekt ulotek powinien korespondować z reklamowaną usługą. Jeżeli ulotki reklamują np. wymianę piecyków gazowych, powinny być możliwie proste, aby sugerowały przystępną cenę. Analogicznie, jeżeli ulotki mają przyciągnąć do gabinetu SPA, powinny nasuwać skojarzenia z relaksem, z czymś ekskluzywnym. Najciekawsze elementy oferty na ulotce powinny być dobrze wyeksponowane, np. za pomocą większego fontu lub odrębnego koloru. Ulotki nie mogą być przeładowane treścią, muszą nieść jasny przekaz, zrozumiały na pierwszy rzut oka.

Jeszcze raz warto podkreślić, że ulotki drukuje się bardzo tanio, więc najlepszym sposobem, aby sprawdzić czy działają, jest po prostu spróbować. Branża marketingu ceni sobie ulotki i doskonale wie, co robi.